windows-8-password-picture-5

یکی از قابلیت‌های جذاب در ویندوز 8 قابلیت استفاده از رمز عبور تصویری است! یعنی به جای اینکه با استفاده از صفحه‌کلید عبارتی را به عنوان رمز خود داشته باشید؛ می‌توانید در عوض با کشیدن خطوطی خاص بر روی تصویر دلخواه٬ امکان دسترسی‌های غیر مجاز را به صفر کلوین برسانید!

برای این منظور به Charms Bar ویندوز 8 رفته و بر روی لینک More PC Settings کلیک کنید، حالا به قسمت Users رفته و سپس گزینه مربوط به ساخت کلمه عبور تصویری (create a picture password) را برگزینید. سپس یک عکس را به دلخواه خود بارگذاری کرده و بر روی قسمت‌هایی که فکر می‌کنید مناسب است خط بکشید. مراقب باشید این خطوط رمز شماست، پس چیزی رسم کنید که همیشه بتوانید آن را به خاطر بیاورید.





تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:رمز عبور تصویری برای ویندوز 8,
ارسال توسط admin1

windows-8-pc-setting-enable-safe-mode-7

اگر یادتان باشد همیشه در مواقع اضطراری با زدن کلید F8 در زمان اجرای سیستم، دست به دامن Safe Mode ویندوز می‌شدیم. اگر هنوز هم به این بخش وفادارانه دل بسته اید می‌بایست ابتدا آن را فعال کنید تا در زمان خطر بتوانید به آن رجوع نمایید. برای این منظور کافی است عبارت cmd را در محیط کاربری مترو تایپ نمایید و بر روی برنامه Command Prompt کلیک کنید و آن را به عنوان ادمین سیستم اجرا نمایید. حال دستور bcdedit/enum/v را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید و تمام اطلاعات موجود در رشته identifier را با استفاده از کلید ترکیبی Crtl + C کپی کرده و سپس این عبارت را تایپ کنید: bcedit/Copied String/d

(حواستان باشد در عبارت یاد شده به جای Copied String عبارتی که کپی کرده اید را درج کنید. دکمه Enter را بزنید! سپس برای حسن خطام عبارت msconfig را تایپ و اجرا نمایید.

حال باید بر روی تب Boot کلیک زده و عنوان Windows Developer Preview -Safe Mode را انتخاب نمایید. بر روی گزینه Safe Boot کلیک زده و Make All Boot Settings Permanent را برگزینید و OK را بفشارید و نهایتا Yes را بزنید.

حالا با راه اندازی مجدد سیستم قادرید تا به Safe Mode دوست داشتنی سلامی تازه بگویید.





تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:فعال کردن قابلیت Safe Mode در ویندوز 8,
ارسال توسط admin1
به هنگام ورود به محیط ویندوز 8 و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری، صفحه‌ی Start ویندوز 8 همراه با انیمیشنی کوتاه نمایش داده می‌شود. اما پس از ورود به دسکتاپ و بازگشایی مجدد صفحه‌ی Start دیگر خبری از این انیمیشن نیست و این صفحه به صورت طبیعی باز می‌شود. در صورتی که دوست دارید با هر بار باز کردن صفحه‌ی Start این انیمیشن نمایش داده شود، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:


ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.


سپس عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.


پس از باز شدن پنجره‌ی ویرایش‌گر رجیستری، به مسیر زیر بروید:


HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell\Grid

اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید.


نام این مقدار جدید را Launcher_SessionLoginAnimation_OnShow قرار دهید.


حال بر روی Launcher_SessionLoginAnimation_OnShow دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده مقدار Value data را به 1 تغییر داده و OK کنید.


از این پس صفحه‌ی Start همراه با انیمیشن اجرا خواهد شد.



برای غیرفعال کردن این قابلیت، کافی است به این مقدار جدید ساخته شده در رجیستری، مقدار 0 بدهید.





ارسال توسط admin1
8
یکی از قابلیت‌های جدیدی که در ویندوز 8 وجود دارد امکان مشاهده میزان مصرف اینترنت از اولین اتصال است. این قابلیت به ویژه برای کاربرانی که اینترنت دارای محدودیت حجمی استفاده می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود. شما می‌توانید به وسیله‌ی این قابلیت از میزان ارسال و دریافت اطلاعات هر کانکشن اینترنت در طول مدت زمان‌ دلخواه آگاه شوید. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) کلیدهای ترکیبی Win+I را فشار دهید و سپس بر روی Control Panel کلیک کنید.
پس از باز شدن Control Panel وارد Network and Sharing Center شوید.
سپس بر روی Connect to a network کلیک کنید.
خواهید دید که نوار Charms همراه با پنل Network نمایان خواهد شد.
اکنون بر روی کانکشن اینترنت خود راست کلیک کرده و Show estimated data usage را انتخاب کنید.
اکنون میزان مصرف حجمی اینترنت این کانکشن را به همراه تعداد روزهای محاسبه شده مشاهده خواهید کرد.
جهت صفر کردن این شمارنده حجمی، می‌توانید بر روی Reset کلیک کنید.




تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:8,
ارسال توسط admin1
یکی از به‌روزرسانی‌هایی که در ویندوز 8 انجام شده است تغییراتی است که در Task Manager ویندوز رخ داده است. در صورتی که کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete و یا Ctrl+Shift+Esc را بزنید، می‌توانید به این Task Manager جدید دسترسی داشته باشید. اما در صورتی که علاقه‌ای به این Task Manager جدید ندارید، جای نگرانی نیست. چرا که Task Manager قدیمی از ویندوز 8 حذف نشده است بلکه تنها نحوه دسترسی به آن متفاوت شده است. در این ترفند به معرفی نحوه دسترسی به Task Manager قدیمی در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:


ابتدا (ترفندستان) کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run نمایان شود.


سپس عبارت taskmgr را وارد کرده و Enter بزنید.


خواهید دید که Task Manager قدیمی باز خواهد شد.


شما می‌توانید در همین حین نیز با فشردن Ctrl+Shift+Esc به Task Manager جدید ویندوز 8 دسترسی داشته باشید.



دقت کنید در صورتی که به C:\Windows\System32 بروید، با راست کلیک بر روی فایل taskmgr.exe و انتخاب Send to > Desktop می‌توانید یک شورتکات از Task Manager قدیمی در صفحه دسکتاپ خود ایجاد کنید.





تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:دسترسی به Task Manager قدیمی در ویندوز 8,
ارسال توسط admin1
یکی از راه‌های بهینه‌سازی و افزایش سرعت عملکرد ویندوز استفاده از ابزار Disk Defragmenter و Defrag کردن هارددیسک است. این کار بایستی حتماً هر از گاهی انجام شود. در ویندوز 7 می‌توانید این کار را به صورت زمان‌بندی شده انجام دهید تا این عملیات به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه به شکل خودکار انجام شود. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
در منوی Start عبارت Disk Defragmenter را وارد کرده و در لیست نتایج بر روی Disk Defragmenter کلیک کنید.
با باز شدن پنجره‌ی Disk Defragmenter، در قسمت Current status می‌توانید وضعیت اجرای این برنامه در هر درایو را مشاهده کرده و بررسی کنید.
اکنون بر روی دکمه‌ی Configure Schedule کلیک کنید.
در پنجره باز شده چند گزینه را مشاهده خواهید کرد:
ابتدا (ترفندستان) اطمینان پیدا کنید تیک گزینه‌ی Run on a schedule فعال است.
در قسمت Frequency می‌توانید زمان‌بندی را به صورت روزانه (Daily)، هفتگی (Weekly) و ماهیانه (Monthly) تغییر دهید.
 
به ادامه مطلب بروید
 


ادامه مطلب...

ارسال توسط admin1
یکی از مشکلات روزمره‌ای که برای کاربران در محیط ویندوز رخ می‌دهد، هنگ کردن برنامه‌ها به علت‌ باگ‌ها و ناسازگاری‌های نرم‌افزاری است. در این مواقع وضعیت برنامه‌ بر روی Not Responding قرار می‌گیرد. راه عمده‌ای که در این خصوص وجود دارد استفاده از Task Manager و وادار کردن پروسه مربوط به برنامه به بسته شدن می‌باشد. در این ترفند قصد داریم راه کاربردی را به شما معرفی کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌توانید تنها با اجرای یک فایل، کلیه پنجره‌های هنگ کرده مربوط به برنامه‌ها را ببندید. این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز عملی می‌باشد.

بدین منظور:


ابتدا (ترفندستان) کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید و در محیط Run، عبارت notepad را وارد نمایید تا نرم‌افزار Notepad ویندوز باز شود.


در محیط Notepad کد زیر را Copy و Paste نمایید:


taskkill /f /fi "status eq not responding"

اکنون از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.


سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند bat. در صفحه دسکتاپ ویندوز ذخیره نمایید (به عنوان مثال Tarfandestan.bat).


اکنون در صورتی که یک یا چند برنامه هنگ کرد، کافی است به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید و بر روی این فایل جدید ایجاد شده دوبار کلیک کنید.


با اجرای این فایل، تمام پنجره‌های هنگ کرده برنامه‌ها بسته می‌شود.





تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط admin1

صفحه قبل 1 صفحه بعد